Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 4

1 2 3 4
Forum Teknik

Bygg gratis

Inlägg 1 av 32

2007-06-06, kl 13:31

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Bygg gratis

Skicka ett mejl till http://www.chriss.se/default.htm och [email protected]

Och få en lista på direkta och användbara freewareprogram att bygga upp ditt företag med. Templates, e-shop,  html-program, java mm... lär dig flash och få gratis flash/animator program.

Chriss

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 32

2007-06-06, kl 14:36

username

Jani
P

Inlägg: 34

Hej Christine...
En lista på användbara freewareprogram för att bygga upp ett företag låter jätteintressant, men varför inte bara lägga upp en sida med denna information på din hemsida med länkar till vart man kan hämta hem dessa program, istället för att skicka en lista ? Jag tror att en sådan sida skulle bli jättepopulär och det skulle helt klart öka antalet besökare till din hemsida.

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 32

2007-06-06, kl 14:47

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Tack för ditt svar Jani. Att lägga upp länkar till freewareprogram på min sida skulle ta blicken från det jag FAKTISKT kan bistå med. Min besökare skulle surfa iväg och lägga freewarelänken till favoriterna och inte MIG;-(

Tanke nr 2 är ju att när "du" väl skickat mejlet till mig och du får länkarna i retur (automatiskt) så kommer du surfa in till mitt mejl varje gång du vill söka nytt program.

Jag har en helhetslösning i min studio där varje kund får marknadsföring, marknadsföringshjälp företagsutvecklinghjälp och rådgivning vid behov. No extra charge!!

Jag vill mao, få mina kunder att minnas mig!
Mvh Chriss

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 32

2007-06-06, kl 15:12

username

Jani
P

Inlägg: 34

Smart!
Håller själv just nu på med att studera lite marknadsföring och måste
erkänna att din idea är bra. Du får en lista med potentiella kunder som ser dig/ditt företag varje gång dom tittar i listan med länkarna. Ser också en del andra fördelar också, speciellt för dig, men vem kan klaga på en win-win situation ? Bra tänkt!

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 32

2007-06-06, kl 15:25

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Men att lägga till länkarna bland favoriter gör man förmodligen oavsett(?).. Om du däremot uppdaterar din sida med ett antal länkar varje dag kommer besökarna att återkomma. Be dom regga sig för nyhetsbrev så kan du löpande skicka ut nya länkar + plus lite reklam om din verksamhet... Lägg oclså till en "tipsa din vän"-funktion på webbsidan.

Att hålla sin webbsida uppdtaerad skapar en mer dynamisk miljö och  besökarna kommer att lägga till din sida som EN favorit, istället för fler olika...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 32

2007-06-06, kl 15:45

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 32

2007-06-06, kl 15:53

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Naturligtvis lägger besökarna till sina egna favoriter. Jag vill inte tvinga dem till mig. Men att ta fokus från mitt egentliga erbjudande skulle vara ödesdigert för företaget. Jag är innovadör jag bryter mönster och sätter trender.

Informationen i det automatiska meddelandet byts emellanåt, detta ger mig en möjlighet att erbjuda service och spara tid. Utan att ta fokus från det jag faktiskt "säljer".

En del besökare hittar behov i mitt erbjudande direkt, andra gör det senare... De minns. Den tredje sorten har inte alls behov av IT. Men av över 60% besökare kommer säkert åtminstone en åttondel återkomma med andra frågor.

Allt utan att ta bort fokus från mitt jobb;-)
Mvh Chriss

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 32

2007-06-06, kl 16:02

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Jo sen vill jag gärna tillägga två negativa effekter av freeware på hemsidan. 1. Många gillar inte att bli registrerade och "listas" i någons databas. Dels pga av spam, sen pga integritet.

2. Freewarelänkar öppnar annan sida och besökaren lämnar din.
Freeware länkar har vidare länkar till andra freewaresidor. Vilket gör dig överflödig.

Vad jag vill, återigen är att kommas ihåg jag bjuder ju på en julklapp året om. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 32

2007-06-06, kl 16:04

username

Jani
P

Inlägg: 34

När vi nu ändå håller på att prata om det du verkligen säljer...
Vad är det som du säljer ? Webdesign har jag fattat, men vad annat
inom IT ? Din marknadsföring är inte helt kristall klar, inte för mig i alla fall, men det kanske bara är jag som inte fattar...

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 32

2007-06-06, kl 16:08

username

Jani
P

Inlägg: 34



Christine Djerf:


Jo sen vill jag gärna tillägga två negativa effekter av freeware på hemsidan. 1. Många gillar inte att bli registrerade och "listas" i någons databas. Dels pga av spam, sen pga integritet.
...
Av samma anledning så finns det säkert folk som inte vill skicka ett mail till dig. Dom vill inte att deras mail adress hamnar i någon databas. Eller vad tror du ?

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 4

1 2 3 4