Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 3 av 4

1 2 3 4
Forum Teknik

Bygg gratis

Inlägg 21 av 32

2007-06-06, kl 22:24

antonio

antonio

Inlägg: 240

Mikael jag tycker din sidor är bra, tycker även det är bra att du lyfter fram att allt var bra vad gäller frågeställningarna i den föregående tråden. Om något så borde du skrivit detta i tråden och inte tagit bort den, väldigt bra för den som tvekar. Jag finner det själv mer intressant när någon ger svar på tal, du borde se oss som svåra kunder som måste klaga på produkten innan de köper den. Kan du inte övertyga oss hur ska du kunna övertyga kunder :P

Har en liten fråga angående era tjänster som jag inte kunnat fråga innan. hur fungerar administrationen av en sådan webbshop? Finns det enkla administrationsverktyg eller måste man vara duktig med html och annat för att kunna uppdatera etc.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 32

2007-06-06, kl 22:31

1design

1design

Inlägg: 99

Tack,

Administrationen sker mycket enkelt utan någon kunskap alls, där finns en HTML-editor precis som denna när du skriver i forumet fast mer avancerad. Sen är allt väldigt simpelt. Du ändrar allt i butiken via en adminsida, allt i från keywords till frakt, betalning, moms, sidor, produkter, kategorier osv.



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 32

2007-06-06, kl 22:37

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Antonio du är klurig du ;-)) Kan nästan tro du sysslar med PR. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 32

2007-06-07, kl 14:21

username

Jani
P

Inlägg: 34



Christine Djerf:


Inte sällan får jag in förfrågningar om Joomla os-commerce med flera... dessa kan jag ICKE. Kan du?

Våra Samarbetspartners tar mellan 450-1100 timmen känns det lockande?







Seriöst ? Finns det folk/företag som betalar 1100kr i timmen för os-commerce "pillande" ? Är det så, så ska jag nog öka min os-commerce "studie takt".

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 32

2007-06-07, kl 14:43

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Jajamensan.... men det gör inte JAG... för den kunskapen har jag inte!  Såna jobb förmedlar jag vidare. Företag med 500milj i omsättning per år är beredda att betala dyrt för att undvika misstag.

Nu pratar jag också om konsultarvode och det är en himla annorlunda arbetsform än tillsvidareanställning! Arvodet ska även täcka konsulternas pauser, som ibland tyvärr blir riktigt långa. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 32

2007-06-07, kl 14:59

username

Jani
P

Inlägg: 34

Intressant...Får nog lära mig lite mer om Os-commerce först, men att jobba som konsult för den timlönen har jag inga problem med ;)

Mvh,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 32

2007-06-07, kl 15:11

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Har svårt att tro at företag med en sådan omsättning "nöjjer" sig med OsCommerce(!). Att sedan fakturera för "pauser" låter mer som att man lurar sin stackars kund..

Om man däremot skall fakturera 1100sek/timme krävs det säkert mer kunskaper än att administrera en OsCommerce-butik. Räkna med mer eller mindre kluriga PHP-modifikationer,anpassningar, kopplingar till intranet/affärsystem etc...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 32

2007-06-07, kl 18:23

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Daniel....
Hm.... som konsult söker du ständigt nya uppdrag allt från en-veckors till helst ett år! En konsult ger företaget vad företaget behöver, det skulle inte existera några konsulter om de hade samma timpenning som tillsvidareanställd och ändå får gå om en vecka. För att de går på just uppdrag. Paus, sitta på bänken -vänta på nästa uppdrag!

Annars håller jag med dig, absolut! Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 32

2007-06-07, kl 18:58

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Ja, att man inte kan fakturera en normallön det är jag med på. Men som konsult har man ett ansvar mot sina kunder att inte sitta och vänta. Man måste aktivt söka nya uppdrag och se till att veckorna/månaderna fylls med uppdrag. Självklart hamnar man "mellan stolarna" ibland, men det viktigaste måste ändå vara att sysselsätta sig med uppdrag..

Ersättningen skall baseras på resultatet och inget annat. Är man duktig och kompetent skall man ha betalt för detta, men kan man "bara" det grundläggande kan man inte ta ut massvis med pengar. Man har trots allt ett ansvar mot sina kunder.

Men, men det kanske bara är jag som tänker så...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 32

2007-06-07, kl 20:04

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Ramavtalsupphandlingar förhindrar externa konsulter att få jobben. (Ramavtal).
Det krävs ett antal mandat för att få vara med hos ericsson/volvia/scania mfl. STORA uthyrningsbolag slåss vid ramavtalsupphandlingar.
Jag jobbar jobbar över hela sverige. En bra konsult får bra betalt inom dens genre, konsulten måste också se till att spara för framtiden, då kampen om jobben är stenhård.
Konsulten själv har dessvärre ingen större chans att få jobb.
Konsulten (egenföretagaren eller anställd av bemanningsbolag) Förlitar sig så tillvida på sin agents eller bemanningsbolags möjlighet att trycka ut honom/henne igen. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 3 av 4

1 2 3 4