Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 4 av 4

1 2 3 4
Forum ABC för dig som vill starta eget

Minderårig/enskild firma

Inlägg 31 av 34

2007-08-23, kl 20:31

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Lars a-> Skrev du inte att du hjälper nyblivna företagare?

Anar en viss pessimism i dina inlägg här, hur kommer det sig?

(hur stavas pes..ss..s..ssimism?)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 34

2007-08-23, kl 22:06

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Vi är inte många som talar om sanningen att vara företagare. Allt är ljust och bra. 40 år som företagare har gett mig en vidare blick + några milioner extra åt mig och mina kunder under årens lopp, Jag har lärt mig parera dumhet från skattemyndiget som ingen annan. Tålmodigt har jag fått rätt efter rätt. trots att jag hade så fel enl. dem. Skattemyndigheter behöver bara 3 bokstäver (nej) Med detta skapar man arbete åt sig själv i åratal åt sina kolleger i länsrätt kammarrätt och regeringsrätt.  Forts...
[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning 

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 34

2007-08-23, kl 22:15

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag skulle snarare vilja kalla det omstörtande verksamhet som skulle polisanmälas, myndighetsmissbruk är ett snällare ord. Får vi inte ordning på detta finns det inte många företagare kvar i Sverige. Jag får så många brev om detta Det är inte bara Lettland man tar sig till utan många flyttar sin verksamhet till Estland. När det gäller Lettland så kan man säga att det är omvända förhållanden mot Sverige.  Betalar du 70% i skatter och avgifter här så får du behålla så mycket där minst. Då kan man känna en viss pessimism här.  Mina kunder får alla verktyg för att kunna verka här optimalt samt om de vill flytta till Riga så har vi ett bolag som kan  hjälp dem.
lars_arenander@rocketmail. com Start av företag och ekonomistyning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 34 av 34

2007-08-23, kl 22:20

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Några kommer om några år säga varför lyssnade vi inte på den där knäppgöken Arenander han hade ju helt rätt.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 4 av 4

1 2 3 4