Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Vill du tjäna pengar??

Inlägg 1 av 24

2005-11-18, kl 22:41

internetpengar

internetpengar

Inlägg: 20

Vill du tjäna pengar??

Jag vill börja med att detta är inget MLM eller pyramidspel eller någon sådan bluff! Med detta behöver du heller ej sälja produkter till dina vänner eller din familj. Du behöver heller inte värva någon! Så nu vet du att detta är seriöst.

Jag började tänka på en idé, att internet kunde man göra sig pengar på, jag satt mig ner och funderade och tog ett klokt beslut, att göra ett försök. När jag kom på denna idé så va jag arbetslös och nästan fick panta burkar för att kunna leva ett normalt liv. Idag lever jag ett väldigt rikt och trevligt liv, när räkningarna slinker ner i brevlådan hemma så vet jag att jag har pengar att betala dom med (ganska skönt). Så min idé funkade utan tvekan! Nu har jag hållt på ett tag och tjänat väldigt bra på denna idé. Jag är en person som ej har blivit snobbig eller något bara för att jag tjänar väldigt stora pengar, jag är samma gamla vanliga person, bara att jag mår bra då räkningarna kommer, så nu har jag bestämt mig för att dela denna idé med sådana personer som är i samma situation innan jag började med detta (visst kan folk också få ta del av denna idé även fast dom har det bättre än vad jag hade innan jag kom på idén), är du intresserad av att ta del av denna idé så maila gärna mig så skickar jag över mera information.

Maila [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 24

2005-11-19, kl 03:01

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

Vill bara varna er som tycker detta låter intressant. Jag mailade och fick ett svar om att betala 99:- för att få veta mer om idéen. Bara så att ni vet...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 24

2005-11-19, kl 21:54

username

Joel
Corneliusson

Inlägg: 36

"rikt cch trevligt liv".. hehe så sitter du på det här forumet och gör reklam för din enorma "ekonomiska oberoende idé" ? ojoj.. ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 24

2005-11-20, kl 11:18

internetpengar

internetpengar

Inlägg: 20

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vill bara varna er som tycker detta låter intressant. Jag mailade och fick ett svar om att betala 99:- för att få veta mer om idéen. Bara så att ni vet...



Hej.

Bara en fråga, vad ska du varna för? Tyckte du det va för mycket med 99:- av din ekonomi för att tjäna pengar? Då kanske du ska fortsätta sitta på detta forum och klanka ner på folk som kommer på ideér här i livet. Hoppas du hittar någon annan chans här i livet på att fixa dig en stabil ekonomi.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 24

2005-11-20, kl 11:21

internetpengar

internetpengar

Inlägg: 20

Citat:

Ursprungligen postat av:

"rikt cch trevligt liv".. hehe så sitter du på det här forumet och gör reklam för din enorma "ekonomiska oberoende idé" ? ojoj.. ;)



Hej.

Japp, är du avundsjuk? Jag har då inga problem med ekonomin längre. Men för det kan man väl ta och dela med sig av sin idé, eller tycker du att det är dumt? Man kanske ska va en egoist och bara sitta hemma och aldrig säga något till nån. Jag tycker det är bättre att lämna denna idé vidare till någon som oxå vill tjäna pengar. Hoppas du fick svar på det du funderade på, annars är det bara att fråga igen...

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 24

2005-11-20, kl 14:21

username

Ralf
Karlsson

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vill bara varna er som tycker detta låter intressant. Jag mailade och fick ett svar om att betala 99:- för att få veta mer om idéen. Bara så att ni vet...


Jag fattar inte hur du kan varna om denna idé, jag testade den och tjänar lite pengar nu, inte så mycket så att jag kan sluta mitt jobb, men en extra slant verkar det kunna bli. Visst för att "internetpengar" skriver att man tjänar bra på detta, det är väl lite överdrivet, men det ser ut att kunna bli en extra slant på detta. Så till er andra kan jag säga att detta va ingen bluff!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 24

2005-11-20, kl 14:35

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

Jag tänkte varna därför att detta bara verkar vara ännu ett av detta forums nya lögninlägg. Eller ska man kanske kalla det med en liten klassisk klang för; buffel och båg?

Du skriver att "är du intresserad av att ta del av denna idé så maila gärna mig så skickar jag över mera information" - för att därefter, vid någons intresse, skicka tillbaks ett mail där det står att det "kostar 99:- att ta del av denna fantastiska idé". Vilket, ursäkta uttrycket, jävla skitsnack!
Enda anledningen till att du inte skriver ut här direkt att det kostar 99:-, är för att du vet att INGEN kommer att maila dig då. Så skriver du därmed inte ut det, nappar fler. Du får ett gäng mail - och minst ett par av dem är så pass dumma att de köper det.

Ralf_karlsson: Haha! Än en gång försöker någon sig på varianten att skaffa två (eller flera) konton här på startaeget.se, för att därefter skriva ett inlägg där man alltså låtsas att man ej känner varandra, fast att det egentligen är samma person som står bakom båda användarna.
Den missen du gjorde var väl att använda nästan exakt samma språk och utformningar av text. Bra försök, dock!
Jag skrattar så att jag gråter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 24

2005-11-20, kl 14:48

internetpengar

internetpengar

Inlägg: 20

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag tänkte varna därför att detta bara verkar vara ännu ett av detta forums nya lögninlägg. Eller ska man kanske kalla det med en liten klassisk klang för; buffel och båg?

Du skriver att "är du intresserad av att ta del av denna idé så maila gärna mig så skickar jag över mera information" - för att därefter, vid någons intresse, skicka tillbaks ett mail där det står att det "kostar 99:- att ta del av denna fantastiska idé". Vilket, ursäkta uttrycket, jävla skitsnack!
Enda anledningen till att du inte skriver ut här direkt att det kostar 99:-, är för att du vet att INGEN kommer att maila dig då. Så skriver du därmed inte ut det, nappar fler. Du får ett gäng mail - och minst ett par av dem är så pass dumma att de köper det.

Ralf_karlsson: Haha! Än en gång försöker någon sig på varianten att skaffa två (eller flera) konton här på startaeget.se, för att därefter skriva ett inlägg där man alltså låtsas att man ej känner varandra, fast att det egentligen är samma person som står bakom båda användarna.
Den missen du gjorde var väl att använda nästan exakt samma språk och utformningar av text. Bra försök, dock!
Jag skrattar så att jag gråter.



Hej igen!

Vad är det du är intresserad av? Jag försökte förklara för dig i mailet jag skickade till dig. Du va inte intresserad av detta, ville inte testa detta. Varför skriva att detta då är bluffel & Båg? Du har ju inte testat så då kan du ju inte veta. Men om du nu vet allt i förväg, varför köper du inte en lott där det är en miljonvinst på? Du borde ju veta vilken lott det är, för du är ju syns! Du sitter och skrattar åt andras ideér här inne på startaeget.se, men jag tror att du är så avundsjuk på att andra kommer på ideér som kan inbringa pengar och att du inte kan komma på en idé att tjäna pengar.. Därför skrattar du åt andra!!

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 24

2005-11-20, kl 17:45

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

Haha. Snälla, skärp dig. För det första: Jag är inte ett jävla dugg avundsjuk på din idé. Har kan du ens komma med ett sådant tomt påstående, när du inte vet någonting om mig? Jag tjänar rätt stora pengar jämfört med större delen av den svenska befolkningen, men tycker inte att det hör hemma i denna tråd. Och heller ingenting jag skryter med.

Jag skrattar bara åt ditt tafatta sätt att utnyttja lättlkurade människor som kanske inte har det så bra ställt. Men OK, jag ger dig en chans; berätta vad det är för fantastisk idé du har - och skulle det, mot all världens förmodan, inte vara någon bluff kan du få 999:- för mödan. Eller säg 9999:-, så säker är jag nämligen på att det bara är, ursäkta uttrycket, bullshit!

Det enda jag vill, är att ha ett forum rent från skamliga inlägg där folk utnyttjar andra och istället en samlingsplats där entreprenörer hjälper varandra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 24

2005-11-23, kl 02:33

username

Kristoffer
Hedblom

Inlägg: 19

Jag skulle också kunna offra 99:- om jag får veta först och sen avgöra om det är så bra eller inte :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3