Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Vill du tjäna pengar??

Inlägg 11 av 24

2005-11-23, kl 12:51

username

Christian
Walz

Inlägg: 2

Jag mailade personen ifråga och han uppmanade mig att betala 99 kr till dennes konto. Efter att jag gjort det fick jag ett mail där det stod:
"Tack för dina 99 kr. Affärsidén går ut på att skriva inlägg i internetforum och säga att du har en idé som den som vill kan få tillgång till för 99 kr. Sedan när folk svarar så ger du dem bara ditt kontonr och vips så är du 99 kr rikare! Fantastiskt enkelt eller hur?"
(eller så fick jag inget mail alls efter att jag betalt in pengarna...)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 24

2005-11-23, kl 13:13

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

christianw - Är det sant? VISSTE att det var så! Fy fan vad trött man blir...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 24

2005-11-23, kl 13:30

username

Kristoffer
Hedblom

Inlägg: 19

haha men det är ju inte sant?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 24

2005-11-23, kl 18:10

username

Christian
Walz

Inlägg: 2

Nä, jag skojade faktiskt :) Men jag kan tänka mig att svaret (om man nu skulle få något svar) skulle bli i stil med det jag skrev...

Personen som svarar på mailen till [email protected] befinner sig på denna IP-adress: 81.234.217.231 vilket översatt i DNS blir "81-234-217-231-no11.tbcn.telia.com". Det är en adress i Sverige (enligt http://www.geobytes.com/IpLocator.htm) - någon som kan ta reda på mer exakt var den datorn befinner sig?

Den här typen av verksamhet att utnyttja desperata människor för sin egen vinning är verkligen avskyvärd! Många kan nog någon gång i livet befinna sig i en sådan situation då de är mottagliga för en sådan här bluff. (Personligen drar jag öron åt mig direkt då någon inleder i stil med "detta är inget MLM eller pyramidspel"...)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 24

2005-11-23, kl 20:38

username

Curt
Ahlberg

Inlägg: 3

Jag vill har mer info: [email protected]
mvh
Curt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 24

2005-11-23, kl 23:19

username

Kristoffer
Hedblom

Inlägg: 19

Jag har kollat runt lite nu och skulle tippa på att ipn finns i Kungsör eller någonstans nära. Beror ju alldeles på enhet osv :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 24

2005-11-23, kl 23:21

username

Richard
Tångring

Inlägg: 13

Jag måste tyvärr erkänna mig vara en av de svaga och lättlurade, som ständigt letar efter sätt att tjäna pengar.
Jag har bara en sak att säga---- Jag klarar mig utmärkt utan dessa tips. En person som klarar av att hantera en hemsida, klarar på egen hand av att tjäna pengar på detta sätt utan att betala 99:-. Mitt råd till dem som funderar på detta, köp hellre en blomma till en vän.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 24

2005-11-23, kl 23:21

username

Kristoffer
Hedblom

Inlägg: 19

eller båstad såg jag nu. ganska olika men men. Det bästa jag kan göra nu íaf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 24

2005-11-23, kl 23:26

username

Richard
Tångring

Inlägg: 13

Glömde en sak. För tips som definitivt ger pengar, hör av er till mig så kan ni få detta tips gratis.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 24

2005-11-23, kl 23:38

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

Ja, vad ska man säga? Vilket j-vla skämt.
Kul också "internetpengar" försvann fort som tusan efter att jag ifrågasatt honom.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3