Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Webb & E-handel

Varning för e-butik!

Inlägg 11 av 29

2007-08-18, kl 10:26

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Daniel Johansson:


Daniel Belovarsky-> Varför inte Joomla (som din egen sida) + Virtuemart? Detta är helt gratis förutom platsen på webbhotell, och du kan ta betalt via payer som tar procent per order..
 





Payer är väääääldigt långsamma med utbetalningarna och har en väldigt dåligt admin GUI. Om du får chargebacks dessutom, Payer drar av pengar från ditt konto oftast utan att fråga webshopinnehavaren FLERA MÅNADER efter försäljningen. 10-30 dagar bör vara gränsen för chargebacks, inte 3-4 månader!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 29

2007-08-18, kl 10:39

username

Medlem
#48839

Inlägg: 27

Cubecart är gratis, så dom som påstår att det kostar har helt fel. Om du behöver hjälp så kontakta mej, jag hjälper dej att installera cubecart gratis. Det tar ca. 5minuter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 29

2007-08-18, kl 10:47

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

OsComerce eller vad det heter är helt okej, och det går att bygga bra sidor i den om man har en duktig designer som t ex www.sailsoft.se

Annars har jag en duktig polare som har adressen: www.zenta.se som bygger sidor åt oss nu. Han är dock inte den billigaste som finns!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 29

2007-08-18, kl 11:06

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Peter Nygren:


OsComerce eller vad det heter är helt okej, och det går att bygga bra sidor i den om man har en duktig designer som t ex www.sailsoft.se

Annars har jag en duktig polare som har adressen: www.zenta.se som bygger sidor åt oss nu. Han är dock inte den billigaste som finns!





sailsoft.se har en snygg sajt :-) Det som jag INTE gillar hos många av konkurrenterna är att det saknas priser på websajten :-(

Jag ringde en konkurrent en gång och sade att jag "behövde hjälp med osCommerce" att installera från scratch och få en snygg design. Jobbet skulle ta TIO DAGAR blev svaret...

I'm really sorry, men installationen, konfigureringen och en snygg design ska inte ta mer än 20 timmar. Vet kunden exakt vad kunden vill ha, dvs kunden har en PERFEKT BESTÄLLNING, ja... då tar jobbet en dag (max 10 timmar).

Viktigt att nämna är att  jag påpekade i min förfrågan att jag skulle fylla i produkterna själv.

Domän, hosting 1 år (500 GB) och osCommerce  = 9.900 kr paketpris hos Websupporten.

Är det någon som är intresserad, kontakta mig.

Mvh
Daniel Belovarsky
Internet: http://websupporten.se
E-mail: [email protected]
Mobil: 070-7678549

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 29

2007-08-18, kl 14:34

username

Medlem
#48839

Inlägg: 27

Om du beställer domännamn och serverplats via mej, så intallerar jag Cubecart gratis.
Jag är affiliate åt one.com, som är en innovativ leverantör av webbhosting-tjänster.
One.com (B-one) är idag en av de ledande aktörerna i Europa vad gäller domännamn och webbhosting.
Kostnaden för domännamn (se) och 1000mb. serverplats är 354kr exkl. moms och år.

Om du är intresserad kontakta mej.
OBS! CubeCart finns också att ladda ner gratis. http://www.cubecart.com/site/helpdesk/index.php?_m=downloads&_a=view

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 29

2007-08-18, kl 20:50

Akesson

Akesson

Inlägg: 25

Vi tar 995:- eller 99:-/mån för vår egen e-butik, butiken är så bra att dom bland första i sökmotorerna.. Enkel och säkert säkert, och är du inte nöjd får du pengarna tillbaka..

www.c4media.se

MVH
Mikael Åkesson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 29

2007-08-18, kl 23:10

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Fy vad jobbigt det måste vara för er att jobba i en så konkurrensutsatt bransch :)

Ett tips till er är att nischa er och bygga ett varumärke, och var unik helt enkelt!

Om några år kommer ni att få problem då Indier kommer att bygga hemsidor till västvärlden och det har redan börjat på flera ställen...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 29

2007-08-18, kl 23:37

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Haha, ja precis.. Och tänk när Indierna kommer spammar forumen på detta vis... *usch*

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 29

2007-08-19, kl 00:17

Akesson

Akesson

Inlägg: 25

Visst ska man tro på Indier dom är väldigt duktiga, men om vi tänker logiskt en minut. Hur skulle en sådan support funka till svenska folket? vi har lite över 100 kunder varav 70% behöver support. Skulle en Indier göra de?

Tror inte de, inte idag iallafall.. Kanske när indien kan svenska eller när vi kan indiska..


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 29

2007-08-19, kl 00:27

Akesson

Akesson

Inlägg: 25

Här är ett exemplar till på en som sitter fast.
http://www.blocket.se/vi/12942037.htm?ca=23_8_s

Jag är inom samma bransch, och anser om en kund förhastat sig.
Bör kunden kunna ångra sig. Det har vi vunnit många kunder på, kunder som kommer tillbaka. Det ebutik.se gör, är att skrämma bort alla sina "nya" och gamla kunder..

Något dom bör tänka på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3