Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 4 av 4

1 2 3 4
Forum Affärsidéer

It-cafè

Inlägg 31 av 33

2006-09-19, kl 19:05

username

Peter

Inlägg: 31



Antonio Andersen Toledo:




Peter S:





Jo håller med! Kommer nog få lägga ett antal slantar på inredning :P

Föresten tänkte jag höra om det e nån som vet mer om webcafe program för att styra datorerna. Så det stängs ner efter den tid som är satt och att man bara kommer åt det man ska osv.


Var i sydamerika nyligen och internetcaféerna hade en klient som gjorde precis det du frågar om... kommer inte ihåg vad mjukvaran hette men kan kanske fråga runt.
Finns annars klienter att köpa, söker du google "internet cafe client" så dyker det upp lite resultat.

Förresten hur ofta förväntar du dig behöva byta datorer? Ett år verkar vara väldigt kort, spelar inte så ofta längre men det känns som om det borde ta lite tid innan ett spel kräver över 3ghz och 1k ram :P






Okej! ja det borde ju inte va svårt att hitta igentligen!

Detta var bara ett exempel på ett avtal jag hört talas om som någon annan haft.

Jag kanske inte behöver byta med 1 års mellanrum men iaf 2!
För det går duktigt fort med dom nya spelen och deras prestanda krav om man vill kunna köra på högsta upplösning samt att det flyter på!

För varför ska jag ha datorer som motsvarar vad folk har hemma?
Känns nog mer lockande om det är bättre än vad dom har hemma.

Det är vad jag tror iaf!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 33

2006-09-22, kl 16:33

antonio

antonio

Inlägg: 240

Kommer dröja innan jag kan hitta namnet på mjukvaran :P frågade en polare över msn när han satt på en sådan café, men i just det cafét så kontrollerade man manuellt (klocktittande) inte med mjukvara :P

iaf. hoppas du hittar något billigt, och lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 33

2006-09-22, kl 18:02

username

Peter

Inlägg: 31



Antonio Andersen Toledo:


Kommer dröja innan jag kan hitta namnet på mjukvaran :P frågade en polare över msn när han satt på en sådan café, men i just det cafét så kontrollerade man manuellt (klocktittande) inte med mjukvara :P

iaf. hoppas du hittar något billigt, och lycka till.






Hehe okej men tack för försöket! :) ska googla runt lite. inte hunnit det än!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 4 av 4

1 2 3 4