Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Tips på webshop???

Inlägg 11 av 45

2006-09-27, kl 19:24

username

Medlem
#41550

Inlägg: 4

Oscommerce är bra. Jag har jobbat med det systemet mycket, detta har jag t ex gjort med den; http://www.tv-spel.eu dock är killen som äger sidan inte helt klar med flytten än...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 45

2006-09-27, kl 20:19

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Beställer du webbhotell med stöd för PHP och cpanel har du tre-fyra stycken olika webbshops-system att leka med..

Sedan finns det ju alltid "billiga" konsulter som kan hjäälpa dig med utformningen av webbshopen.

www.oscforum -> Forum för  OsCommerce-användare

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 45

2006-10-04, kl 01:07

grahn

grahn

Inlägg: 8

Om ni behöver hjälp med att uppsättning av webbshop eller webbplats är ni välkommna att kontakta mig för tips.

[email protected]
www.3on.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 45

2006-10-04, kl 01:17

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Visst kan det bli billigare och det finns webbutiker som är helt gratis och jag har erfarenhet av olika lösningar men nu känns det som om jag har hittat rätt.
www.coxco.se/midicart_java_webshop.html
Butiken kostar 695: - i engångsavgift och med små kunskaper kan du själv lägga in artiklarna.

Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 45

2006-10-09, kl 03:16

username

Tomas
Andersson

Inlägg: 9

Cubecart är ju gratis och mycket trevligt websystem som även stödjer svenska! Tyvärr en del pill om man ska ha det lite anpassat men jag tycker det är betydligt bättre utseende och funktioner än osCommerce.... osCommerce är så fruktansvärt omständigt enligt mitt tycke iaf!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 45

2006-10-09, kl 08:52

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vi gjorde en intervju med ett par experter inom detta område för att höra vad dom anser man bör tänka på när man väljer butiksystem till din e-butik, artikeln hittar du här!

Om du söker på exempelvis "e-handel" under artiklar så hittar du fler texter som kan hjälpa dig att komma igång.

Lycka till!

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 45

2006-10-12, kl 04:07

Tom

Tom

Inlägg: 4

OsCommerce är enligt mig det bästa alternativet som ny företagare. Men det krävs kanske lite mer tekniskt kunnande för att få allt att fungera som man vill men när det väl gör det är det klockrent. Det finns många olika sidor på nätet som har väldiga priser för färdiga lösningar, det blir oftast dyrt i längden. Bättre att satsa dom pengarna på att någon bygger upp ett system på osCommerce och lägger det på en prisvär server.
Tom Andersson
www.reikibutiken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 45

2006-10-12, kl 18:53

username

Medlem
#48241

Inlägg: 4

Vi anlitade Jari på Distansdata (www.distansdata.se) som installerade Oscommerce åt oss. Vi hade varken tid eller lust att lägga ner en massa tid på det tekniska så det var väl värt de 995 kronorna! Butiken fungerar utmärkt och vi är underbart nöjda med Distansdatas service! Kan varmt rekommendera både OsCommerce och Distansdata.
Helena
www.bokrygg.se   

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 45

2006-10-12, kl 19:09

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Distansdata är en alldeles utmärkt partners, när det gäller
osCommercebutikerna. Jari har även hjälpt mig en gång när jag hade en sådan gratisbutik.
När jag av en tillfällighet bytte till:
www.coxco.se/midicart_java_webshop.html
Så ökade försäljningen enormt.
För mig är en osCommercbutik som en hotmailadress.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 45

2006-10-12, kl 19:34

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Är du helt säker på denna ökning berodde på byte av websystem?

Vill ni komma i kontakt med proffisionella Oscommerceanvändare så knappa in på www.oscforum.se

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat