Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Tips på webshop???

Inlägg 31 av 45

2006-11-07, kl 13:32

Micael Karlsson

Micael Karlsson

Inlägg: 13

Håller med Stefan...

Fel produkt på rätt ställe (eller var det tvärt om) så går det åt h-e. I princip alla jag känner drar igång webbutiker och ska sälja gud-vet-vad för saker (ofta från Kina)...

Så mitt råd till dem som ska hålla på... ta det lugnt med de löpande kostnaderna och registrera er på Google och skippa alla "listor" som man skall ligga med i för en "billig" peng (ringer många säljare och försöker få er att betala för att ligga som en ”banner” någonstans)... Jag har provat några reklam kampanjer och det genererade i princip ingenting. Vore kul att höra vad andra anser om detta...

Min webbutik är etablerad bland MC folk men kvalitetsskinnkläder vill man gärna känna på innan man shoppar... jag säljer för "några" tiotusenlappar per år... inget att leva på men det är en kul hobby.

Såååå.... tänk igenom noga innan ni startar
 
Finns kundgruppen på nätet?
 
Har ni en hälsosam prisbild? Ni bör inte sabba för dem som försöker leva på detta – jag har stött på exempel på nötter som lägger på några procent på billiga grejer.
De kan omöjligt leva av verksamheten men sabbar ganska bra för oss som är seriösa.
 
Lämpar sig produkterna för försäljning via nätet?
 
Hur hanterar ni ej utlösta paket? Ofta är det en hotmail adress som beställt – prova gärna att spåra personer med hotmail och Yahoo adress. Det kostar 185:- * 2 för att få tillbaka produkten från posten. Ni loosar alltså 370:- per outlöst paket… jag hade 10 retur paket förra julen. Jag fick lov att endsat ha förskottsbetalning och Paypal… ej postförskott.
 
Om det smäller till och kunderna börjar shoppa… kan ni integrera eShop systemet med ekonomisystemet? Det kommer förmodligen att krävas. Idag sitter jag med dubbelarbete och det funkar med liten order ingång men det kommer att vara fet-kört om man får 10 order per dag.
 
Jag vill absolut inte avskräcka men det är bra att man vet vad man ger sig in på….

/Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 45

2006-11-13, kl 16:54

1design

1design

Inlägg: 99

Hej!
Jag designar och lägger upp en butikslösning för 1000:-
gå in på www.sonec.se får att se mer..

På återseende
/Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 45

2006-11-13, kl 21:18

securitech

securitech

Inlägg: 1

Jag använder Shopfactory som för mig har alla dom funktionerna som jag behöver. Exempel www.fantasyshop.se och www.securitech.se

Kan bara säga att jag själv är jättenöjd  med det programmet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 34 av 45

2006-11-14, kl 11:49

selmi

selmi

Inlägg: 50

Men om man skal starte helt fra begynnelsen? Kan man lage web side selv først og så få e-handel senere eller gjør man alt på en gang?
Er startabutik.se bra?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 35 av 45

2006-11-14, kl 12:01

selmi

selmi

Inlägg: 50

Kan man gjøre alt på osCommerce? Og hva med loge?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 36 av 45

2006-11-14, kl 12:20

Micael Karlsson

Micael Karlsson

Inlägg: 13

Om du skall ha både hemsida och butik... kolla på Joomla istället... mitt förslag... kanske någon har bättre förslag?

/Mike

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 37 av 45

2006-11-14, kl 12:37

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Jag håller på Joomla ( http://www.joomla.org )

www.svenskjoomla.se , www.joomlaos.de

....

Men glöm för allt i världen inte att ni måste ha en mindre affärsplan i bakhuvudet för att lyckas. Det handlar inte om vad du säljer, hur du gör det, eller var du gör det.. Det viktigaste är att du vet vad det innebär att sälja, hur du hanterar de problem som uppstår och att du är målmedveten.

E-butiken är bara verktyget ;)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 38 av 45

2006-11-14, kl 17:15

smyckorama

smyckorama

Inlägg: 5

Som flera andra redan skrivit tycker även jag att oscommerce (www.oscommerce.com) är bra (dessutom är det gratis), kolla även det svenska forumet www.oscforum.se . Om man har lite programmeringsvana kan man relativt lätt starta upp en butik själv och leka med lite contributions (som du lätt hittar i det svenska forumet) och se om det är något för dig! Eller betala för att få hjälp med att lägga upp själva butiken och tilläggen så har du en fullt fungerande butik som är användarvänlig både för dig och kund.
Exempel på butik: www.smyckorama.se/parlshop/catalog (min egen butik ;)) Inte speciellt avancerad men fullt fungerande.

Lycka till!
Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 39 av 45

2006-11-14, kl 20:50

AnetteY

AnetteY

Inlägg: 6

Håller på nordicform, helt suveränt och enkelt när du satt igång det. Kan också betalas med engångsbelopp och du får all hjälp i världen med att få igång det. Hur många varor som helst  kan läggas in. Exempel www.nybergsguld.se

Anette

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 40 av 45

2006-11-24, kl 18:41

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Jag skulle rekommendera dig att titta in på www.textalk.se Dem har flera färdiga system som kan användas. En bra leverantör av olika e-lösningar.

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat