Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Tips på webshop???

Inlägg 21 av 45

2006-10-12, kl 20:36

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Jag vet flera som har samma erfarenhet, men i ärlighetens namn, så hade jag ingen designad osCommercbutik.
Men låt oss säga så här...upplever man att man säljer relativt dålig i sin butik typ mellan 0 och 6000: - per månad, så kan det vara värt att testa med en annan butikslösning.
Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 45

2006-10-12, kl 20:50

username

Medlem
#49408

Inlägg: 2

Hej,
Ta en titt på
http://www.eurovator.se/

Mvh
Simon

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 45

2006-10-13, kl 12:04

username

Medlem
#47434

Inlägg: 21

www.nordicform.se

295:- / månaden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 45

2006-10-13, kl 13:21

Tom

Tom

Inlägg: 4

varför ge 6000:- per år när du kan få samma funktioner gratis? Tycker det kan vara värt att för hälften av det få ett profs att bygga upp oscommerce istället.

Tom Andersson
www.reikibutiken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 45

2006-10-13, kl 14:03

username

Karl
Kihlbom

Inlägg: 17

Titta in på http://www.startabutik.se. Från 219kr/mån, se jämförelse mellan olika webbutiksleverantörer vår sida.

mvh.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 45

2006-10-13, kl 19:18

Tom

Tom

Inlägg: 4

9792:- / år för den om den ska ha samma funktioner som Oscommerce..... Hmmmm

Tom Andersson
www.reikibutiken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 45

2006-10-13, kl 21:43

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Men Tom, du måste vara medveten om att alla inte klarar att (vågar?) ta hela ansvaret för butiken... Det är inte konstigare att betala en form av hyra för en webbutik än en fysisk lokal..

Går nått sönder har du kostnadsfri hjälp och minimalt med tidsförlust..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 45

2006-10-14, kl 02:52

Tom

Tom

Inlägg: 4

På ett sätt har du rätt, alla klarar(vågar) inte det. Men det finns även proffs som har oscommerse i sin portfölj. Det innebär att man kan ha en webshop klar för en relativt liten peng och sen inga kostnader om inget händer och små kostnader om något händer. Istället för höga kostnader hela tiden. Men det är som du säger givetvis lättare att välja dom dyrare alternativen. Frågan är om det är värt det. Jag tycker inte det, men det är en smaksak.

Tom Andersson
www.reikibutiken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 45

2006-11-06, kl 23:17

Micael Karlsson

Micael Karlsson

Inlägg: 13



Karel Starek:


Hej...

Undrar om de är någon här inne som har tips på vilket eller vilka företag man ska vända sig till när man ska starta ny webshop, samt ungefärligt pris????





Tjena...

Heter Micael Karlsson och har drivit 3Hjul i 3 år... vilken baseras på osCommerce. Man laddar in lite kul tilläggsfunktioner för betalning- och leveranssätt och så köper man en mall för runt en 1000:- lapp sen är man igång.

Jag skulle dock kolla på VirtueMart för Joomla om jag skulle starta upp igen, vilket jag redan gjort med www.noon.se. Denna site är en community som jag håller på att installera VirtueMart i... vilket är en grymt cool produkt. Den kommer även att ha dating och köp och säljfunktioner för privat personer (helt gratis).

Jag har förskottsbetlaning, postförskott, paypal och snart Payson...

Om ni vill ha kontakt med mig... logga in på www.noon.se (och köp en skinnjacka) och skicka ett meddelande till mig (admin). Vore kanonkul om ni ville lägga upp vettiga produkter till försäljning - gärna MC / bil relaterade...  det är juhhh helt gratis.

Den leverantör (webbhotell) som är super billigt och ganska driftsäkert är Cliche.

Rock on,
Micke K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 45

2006-11-07, kl 00:44

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

En webbshop kan bli ett stort svart hål i plånboken.
Man köper på sig ett lager och sedan så uteblir kunderna.
Flertalet av alla butiker omsätter knappt så man få in till hyra
för webbhotellet och domänadressen.
För guds skull tro inte att framtiden är räddad bara för att
ni starta en webbutik.

Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat