Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Tips på webshop???

Inlägg 41 av 45

2007-01-20, kl 11:23

tarragon

tarragon

Inlägg: 8

Jag blir så förundrad när denna fråga ställs så enkel.
Här är några parametrar jag tycker borde ingå i frågan från den framtida butiksinnehavaren.
Vad har jag för funktionskrav i min butik??
Skall jag sälja kläder? (OBS! Detta är något av det mest avancerade man kan göra med en e-butik)
Ja då måste butiken kunna klara av kollektion, följdfråga till det blir hur många nivåer av kollektion??
tex. en BH har 3 nivåer - färg,kupa,storlek.
Redan här så faller flertalet e-butiker bort.
Om vi sedan lägger på kravlistan med att det skall kunna vara olika priser på varje kollektionsvariant tex. en BH som har 5 färger,5kupor,5 storlekar har nu helt plötsligt 125 unika priser, då var antalet e-butiker som klarar detta nere på en handfull osv.
Skall en BH ha ett ArtNr för 125 artikelvarianter? eller skall det vara 125 artnr? System som klarar både och är nu väldigt få.

Så slutsatsen av frågan blir att ni som vill ha en e-butik skall sätta er och spalta upp precis vad ni måste ha för funktioner i butiken och sedan lägga ett mail till alla leverantörer och bara fråga om deras system klarar av er grundkravlista.
Efter det så är det bara att sålla ut och bestämma sig för vad som är viktigast när grundkravslistan är uppnådd.
Pris, Support, Utbyggnadsmöjligheter mm.

Kontenta:
Du som står i startgroparna för en e-butik måste titta igenom vad du MÅSTE ha för att det skall fungera, och därefter vad du skulle vilja ha därefter.

Mvh Johnny
www.tarragon.se
Från CMS till E-handel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 42 av 45

2007-01-21, kl 12:07

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Jag håller med till viss del.. Tänk på att det spelar ingen roll hur du säljer, utan det är marknadsföringen som är absolut viktigast i början. Har du en bra och tilltalande produkt/tjänst så spelar det ingen roll om du köper eller själv kodar en webshop, eller använder enkla formulär. Det räcker gott med en enkel hemsida där man tar emot beställningar via e-post..

Sedan finns ju det kompetenser inom olika områden vilket är bra, eller hur Johnny? ;) 

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 43 av 45

2007-02-27, kl 02:40

username

Medlem
#47748

Inlägg: 4

Tom Andersson: varför ge 6000:- per år när du kan få samma funktioner gratis? Tycker det kan vara värt att för hälften av det få ett profs att bygga upp oscommerce istället.

Tom Andersson
www.reikibutiken.se There is no such thing as free lunch. Du som är i "branschen" borde väl veta det. Frågan är bara vilka tillgångar man har till kompetens osv.

Jag byggde min butik från scratch. Inte en endaste krona har jag betalat till någon annan. Men jag skulle nog inte påstå att den var gratis. Den hade varit MÅNGFALDIGT billigare om jag hade tankat ner OSCommerce och låtit någon nisse hacka på den. Men jag hade nog inte fått en så anpassad lösning som det är nu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 44 av 45

2007-02-27, kl 09:52

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av den här sajten http://wosbee.com/ påstår sig vara "helt gratis" och ser ut att ha en enkel lösning, men jag har inte provat så jag vet inte hur den funkar... Någon som har erfarenhet av sajten?

Mvh,
Mikael Hansson

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 45 av 45

2007-02-27, kl 12:15

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Har bara kikat som hastigast på wosbee. Enda nackdelen som jag hittills kan fnna är att shoppen ska ligga på deras egna server med ett utrymme om max 100 mb. Ser inget om extrakostnader om man behöver mer utrymme inte ens om det går.

Det är en finsk verksamhet bakom wosbee.

Annars ser den mycket trevlig ut.

Mvh
Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat